Skip to content

La Salma i l’Anna formen una parella de mentoria del projecte pioner MentorHabilitats. Hem volgut conèixer com els hi va, en aquesta entrevista:

02/05/2017

 

La Salma té 23 anys i és marroquina. L’Anna és voluntària i mentora per primera vegada. Elles es troben cada setmana dins el projecte de MentorHabilitats, del qual formen una de les parelles de mentoria.

Punt de Referència participa de MentorHabilitats, un projecte pilot dut a terme conjuntament amb Fundesplai, Fundació Marianao i Fundació Exit, sota el paraigua de la Coordinadora de Mentoria Social i té per objectiu millorar l’ocupabilitat de joves a través d’un procés de mentoria social en el qual voluntariat i joves participen conjuntament en accions per a la millora competencial i del coneixement del mercat laboral del jovent. El projecte contempla, a part de les trobades d’u a u, un altre espai innovador en el qual teixir la relació de mentoria: les activitats de mentoria dirigides.

Avui ens hem trobat a Sant Boi de Llobregat perquè ens expliquin, en aquesta entrevista, com els hi va l’experiència.


Com us trobeu participant al programa MentorHabilitats?

Salma (jove): Al principi no sabia massa on em ficava, però em van dir que seria interessant per a mi participar en aquest programa i que tindria persones que m’acompanyarien en el procés de cerca de feina i estudis. Ara que ja he començat, entenc el que em deien.

Anna (mentora): En el meu cas em va arribar la crida de voluntariat a través de la feina. Vaig pensar que era un projecte molt interessant i m’hi vaig engrescar. Personalment, m’he dedicat durant força temps a la teoria de l’antropologia, i em venia de gust llançar-me a treballar directament amb un/a jove i d’aquesta manera passar de la teoria a la pràctica i enriquir-me d’aquesta nova relació.

Per tant, en els dos casos aquest és el primer contacte amb la nostra entitat?

A: Sí, és la primera vegada que estem en contacte amb Punt de Referència.
S: Sí, el mes de febrer vam començar aquest projecte i acabarà el mes de juliol.

Quines eines us han servit a l’hora de començar a construir la relació de mentoria?

A: Les persones voluntàries vam fer un curs inicial de formació que ens va anar molt bé per ubicar què s’espera que passi en aquest programa pilot. A més a més, tenir en compte que tant la Salma com jo tenim una entitat a darrere que ens acompanya durant aquest procés de mentoria, i així anem aprenent totes dues.

Com són els primers dies a MentorHabilitats?

A: Els primers dies que quedàvem es tractava de conèixer-nos. Veure d’entrada quines són les motivacions, posar-nos cara, veure de quina manera ens podem ajudar i complementar…  A mesura que la Salma m’explica el seu recorregut, i la vaig coneixent, entenc com puc acompanyar- per tal que tingui més eines a l’hora de buscar feina.

El més important va ser saber què és el que a ella li agradaria estudiar, tenint en compte que necessita treballar per poder pagar-se els estudis.

Doncs com va fer l’Anna al seu moment, preguntem a la Salma: cap on t’agradaria encarrilar-te en la vida professional?

S: M’agrada molt la moda i el curs que ve m’agradaria començar un cicle formatiu de grau mig de disseny de moda. Amb l’Anna vam anar a una sessió de portes obertes a informar-nos dels estudis. També m’agrada la cuina i, per aquesta banda, busquem les possibilitats que tinc per formar-me i treballar alhora.

Què es fa en el dia a dia d’aquest programa pioner, el MentorHabilitats?

S: El que intentem és treballar les competències, de vegades treballant amb la parella (mentora i jove) i altres vegades dies ens trobem en grup.

A:
Sí, de forma individual nosaltres dues (i sobretot ella que és la protagonista) hem de construir el seu projecte professional. Per fer-ho ens centrem tant en la recerca de feina com en la recerca de formació i estudis que li puguin interessar. Quan hem fet les trobades amb les altres parelles de joves, mentors i mentores, ens donen eines per treballar i hem participat en activitats per simular entrevistes de feina, fer un llistat de competències necessàries per acudir a una entrevista,… Ens va molt bé tenir aquestes eines com a guies per avançar també en la part individual.

Anna, quines competències has descobert en la Salma?

A: la Salma té moltes habilitats que hem anat descobrint amb el programa. Per exemple, dóna classes d’àrab, coneix bé la trajectòria de migració, li agraden molt els infants amb qui segur que hi té mà esquerra … penso que són habilitats que, sobretot pel fet de ser jove, ha d’anar explotant.

El dia que quedeu les dues, per on comenceu a treballar?

S: Cada setmana anem mirant webs d’ofertes de feina, també hem anat a informar-nos als llocs on tinc possibilitats de cursar el cicle de moda (de moment hem anat a l’Institut Anna Gironella de Mundet i tenim pendent visitar un centre de Sabadell). També anem treballant el currículum i l’anem adaptant per a cada oferta de feina que trobem interessant.

Quines ofertes de feina són més interessants?

A: Com que disposa del carnet de monitora de lleure busquem ofertes de feina en aquest sector, tot i que també en empreses de càterings.

Salma, com és l’Anna com a mentora?

S: És una persona molt responsable que es preocupa i es fa càrrec de les coses que a mi sola se’m fan més difícils, és molt treballadora… estic molt contenta amb ella.

Anna, ara tu

A: La veritat és que coincidim les dues en ser responsables. Veig moltes aptituds en la Salma i intento transmetre-li perquè es valori més. Estic aprenent d’ella com a persona i també de la seva experiència com a dona marroquina de la seva edat.

Primeres valoracions del programa?

S i A:    N’estem contentes i satisfetes.

 

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

