Skip to content

Un Referent ofereix molt a un jove, però també rep molt!

30/09/2016

marti-brunet-i-mustapha-zaidy-copia

 

  •         Què penses sobre participar d’un projecte de Mentoria?

És una experiència molt enriquidora. Així d’entrada, acompanyar un jove en risc d’exclusió és un repte que imposa una mica i que genera molts dubtes de si ho sabràs fer bé o no. Però la veritat és que l’equip de Punt de Referència, tant en les sessions prèvies de formació i com al llarg de tot el procés, em va saber transmetre la seguretat i confiança en mi mateix per tirar endavant el projecte.

  •         Com vas arribar a conèixer Punt de Referència?

Quan em vaig prejubilar tenia clar que volia fer tasques de voluntariat i vaig començar a buscar per internet. Dels centenars de pàgines sobre sobre el tema, de seguida em va cridar l’atenció la web de Punt de Referència i concretament el projecte Referents. No n’havia sentit a parlar mai, ni m’ho va recomanar ningú. Vaig concertar cita, em van explicar el projecte i m’hi vaig apuntar.

  •         Què destacaries de la teva experiència?

Tot el procés ha estat un continu aprenentatge, començant per les sessions de formació, les primeres trobades amb el jove, les reunions de seguiment i la relació establerta amb en el jove. Per a mi ha estat un èxit, tens aquella sensació d’haver fet, i d’estar fent, una feina ben feta. Estic segur que per a en Mustapha també ha estat una experiència molt satisfactòria. Evidentment hi ha hagut dubtes, dificultats, malentesos i de tot, com en tota relació interpersonal, però mica en mica veus que tot es va superant i que la relació s’enforteix.

  •         Aconsellaries a algú participar d’un projecte de mentoria? Per què?

Sens dubte. La persona que vulgui apuntar-se en aquest programa segur que podrà oferir molt a un jove, però també ell podrà rebre molt. La formació i l’acompanyament des del primer dia i al llarg de tot el procés, per part de l’equip de Punt de Referència, dona molta seguretat i tranquil·litat. Només cal posar-hi ganes, il·lusió i també una mica de paciència perquè el tracte amb joves ja sabem que no sempre és fàcil.

  •         Us heu trobat amb dificultats? Quines? Alguna sorpresa?

Dificultats i malentesos sempre n’hi ha, i més quan el jove prové de països, entorns i cultures molt diferents a la pròpia. Per exemple, quan en Mustapha va perdre el mòbil no vaig poder contactar amb ell fins al cap d’unes setmanes i va ser incapaç d’avisar-me. Em vaig preocupar molt. Però també hi ha moments molt entranyables com, per exemple, l’abraçada que em va fer quan li van concedir el permís de residència. “Ets com un pare per a mi” em va dir.

  •         Voldrieu explicar-nos alguna anècdota?

Un dia em va convidar, amb tota la seva il·lusió, a dinar a un restaurant gambià del Raval. Francament, jo no les tenia totes, mai hauria entrat en aquell lloc. Però bé, el que més em va agradar va ser la seva cara de satisfacció d’haver convidat ell.

Anuncis
One Comment leave one →
  1. JOSE MARIA ANDRES TRIAS permalink
    03/10/2016 10:33

    Canvi d’adreça

    Josep Ma. Andrés Trias jmat1945@gmail.com

    gràcies

    El dia 30 de setembre de 2016, 12:56, CORDA FLUIXA El bloc de Punt de Referència ha escrit:

    > blocmàster posted: ” Què penses sobre participar d’un projecte > de Mentoria? És una experiència molt enriquidora. Així d’entrada, > acompanyar un jove en risc d’exclusió és un repte que imposa una mica i que > genera molts dubtes de si ho sabràs fer bé o no. Pe” >

Deixa un comentari

