Skip to content

En Pepe i en Moha, dos anys de relació · Projecte Referents

17/09/2015

Gràcies per compartir la vostra experiència al bloc de Punt!

Què penses sobre participar d’un projecte de Mentoria?

M- Ha estat important per a mi perquè si no hagués sigut pel programa, no ens hauríem conegut, amb el Pepe.

P- Jo, gràcies al programa, a part de tenir la sort de conèixer algú com en Moha, a qui admiro molt, he pogut conèixer una realitat que sabia que existia, però que desconeixia realment: el dels nois i noies que estan en el sistema de protecció d’infància i el que passa quan arriben els 18 anys. I amb el Moha, que és de fora, a més, el que suposa ser estranger, venir aquí, poder estudiar però no treballar, i totes les situacions amb les que es troba.

Com vas arribar a conèixer Punt de Referència?

M- Per un amic del centre… ell m’ho va explicar, perquè tenia una referent. Però jo no entenia massa de què anava, i vaig mirar el bloc http://elmeureferent.org/, per a saber més.

P- Jo, arrel d’una experiència prèvia, en la que havia participat de voluntari en un centre de menors, m’havia plantejat què els passa a aquests nens quan surten amb 18 anys. Després vaig veure un article al diari (http://mentoriasocial.org/wp-content/uploads/2013/10/20121231-Mentoria_ensenyar.pdf) i me’n vaig informar, trucant a l’associació.

Què destacaries de la teva experiència?

M- Ha sigut bona… molt bona! Per què? Perquè he après moltes, moltes coses: en Pepe em dóna confiança, fa que jo confiï més en mi mateix i en el que puc aconseguir, m’ajuda a entendre coses en relació a la cultura, la societat, el que passa aquí… I molt més!!!

P- Com ja he dit, a més de tenir la sort de conèixer en Moha, i de participar del seu esforç per tirar endavant, he descobert una realitat que desconeixia. I també m’he adonat que jo he tingut molta sort; en comparació amb les dificultats que ell s’ha trobat a la vida, a mi, les coses m’han estat molt més fàcils.

M- Bé… aquí les coses tampoc són fàcils. Aquesta societat és molt més competitiva. Al Marroc es pot viure amb menys, no és tant exigent. A més, aquí la gent va més a la seva, la gent acostuma a ser més tancada. Jo no diria que les coses aquí són més fàcils que allà.

P-Sí, això  és cert. I també ho és que jo també he tingut dificultats. Però (aquestes) s’han presentat quan jo ja era capaç d’assumir-les, quan tenia eines per fer-hi front, perquè ja era un adult. En canvi, tu, les has hagut de superar sent molt més jove i en situació més adversa. Per sort, té el cap “molt ben moblat” i s’esforça molt per seguir endavant… i això ja està tenint resultats: ha superat amb nota la seva formació de grau mig i a aconseguit una beca per seguir estudiant! L’any passat va rebre un premi per ser el millor alumne del curs! N’estic molt orgullós! Per a mi, la experiència ha estat, i encara és, molt positiva.

Aconsellaries a algú participar d’un projecte de mentoria? Per què?

M- Si, ja ho faig!

P- Si, si. Definitivament.

Us heu trobat amb dificultats ? Quines ? Alguna sorpresa ?

M- Jo no sabia gaire el que hi trobaria. Per a mi ha estat una experiència nova, i molt positiva.

P- Per a mi també, i dificultats?… No!!! Al principi, sí que es veritat, que les diferències culturals i religioses imposen una mica, creen dubtes, vas amb cura de no ofendre, de tractar amb respecte. Després te n’adones que és més fàcil del que esperaves.

Voldríeu explicar-nos alguna anècdota?

P- Bé… potser l’anècdota és aquesta: que ell ho ha fet tot molt fàcil. I tot ha sorgit de manera molt natural, no forçat. En Moha ja forma part de la meva vida, és una mica “com de la família”. Els meus amics em pregunten per ell, quan fa temps que no el veuen.

M- Aaah els amics! Quan vaig a casa el Pepe i la Mar sovint s’ajunten amb els amics (tots professionals del Dret) i ens hem d’empassar, per postres, unes quantes hores de discussions sobre lleis!!! Però a vegades també em fan caminar molt… m’ha tocat un referent que corre maratons! (riuen)

Moha Khoyaoui i Pepe Delgado

No comments yet

Deixa un comentari

